f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Кому і що дивитися на KISFF: Інструкція

20.04.2016

Про Київський міжнародний фестиваль короткометражних фільмів KISFF розповідають різне, але не все з цього правда. Єдине, у чому завжди можна бути впевненим – це якість фільмів, які ви там побачите. Але дещо все одно доведеться пропустити через паралельні покази. Moviegram допоможе розставити пріоритети.

20 квітня

У день відкриття фестивалю все аж надто просто – всі покази пройдуть у «Кінопанорамі», а от саме відкриття буде у «Будинку кіно». Тож, якщо ви вхожі на захід, то встигнете добігти після показу секції авангардного кіно «Cel­lu­loid Poems» та «Teen spirit», де прописався цьогорічний учасник Канн Хуан Пауло Міранда Марія.

21 квітня

Перетин 1: Секція «Близький Схід» (16:00) – Ретроспектива короткого метру Франса ван де Стаака (17.30) – «Fes­ti­val Нits. Блок 1» (18:00) – «Ретроспектива короткого метру Карла Теодора Дреєра» (19:00).

Муки вибору починаються вже на другий день й одразу. Тож кому на що йти:

Для тих, хто хоче пізнати складні реалії Сходу зсередини навіть не може йти мови про щось інше, окрім «Близького Сходу» у «Кінопанорамі». До українського прокату іноді добираються іранські фільми («Таксі» Джафара Панагі цього року), а от щодо кіно Лівану чи Бахрейну такого не скажеш.

В принципі, час дозволяє сходознавцям приєднатися і до тих, хто стежить за актуальним кіно у все тій же «Кінопанорамі». Фестивальні номінанти не тільки висвітлюють певні тренди, але й одночасно демонструють, як з мінімальними вкладеннями зробити щось дійсно вартісне. Показовим тут є «Оператор», де головну роль безкоштовно виконала Кейт Дікі, що має в активі «Прометей» та «Ігри престолів».

Справжні естети, на жаль, залишаються без особливого вибору. Або йти на ретроспективу Франса ван де Стаака у кінотеатр українського фільму «Ліра» і пропустити іншу не менш примітну ретроспетиву Карла Теодора Дреєра у «Києві» – або навпаки. Чесно скажемо, що Ван де Стаака ви навряд чи колись десь ще зможете побачити, але й Дреєра – також. Обидві події настільки унікальні, що ті, хто будуть на одній ретроспективі, заздритимуть відвідувачам іншої.

Перетин 2: «Ретроспектива короткого метру Франса ван де Стаака» (17.30) – «Fes­ti­val Нits. Блок 1» (18:00) – «Ретроспектива короткого метру Карла Теодора Дреєра» (19:00) – «Конкурсна програма. Блок 1» (20:00).

У той час, як справжні естети перебувають у скрутній ситуації (за нашими підрахунками, ті, хто встигнуть прибігти з ретроспективи Франса ван де Стаака в обійми Карла Теодора Дреєра, можуть сміливо подаватися в національну збірну з легкої атлетики), поціновувачі актуального можуть випити кави після фестивальних хітів і неквапливо піти на наступну важливу фестивальну секцію «Конкурсна програма» у «Кінопанорамі». Поки що ці фільми лише намагаються продертися до серця глядача, але кожного з них можна вважати потенційним переможцем.

Перетин 3: «Ретроспектива короткого метру Карла Теодора Дреєра» (19:00) – «Конкурсна програма. Блок 1» (20:00) – «Out & Proud» (22:00) – «Dark side» (22:00) – «Іноземці про Україну» (22:00).

Однак найважче, звісно, чекає попереду. Тим, хто відстежує тенденції, варто залишатися у «Кінопанорамі» та дивитися короткометражні ЛГБТ-фільми секції «Out & Proud». Цуратися цієї тематики вже давно неактуально, а цьогорічний основний Каннський лайн-ап, де троє режисерів належать до ЛГБТ-спільноти, лише закріплює тезу для тих, хто досі перебуває у непрогресивних сумнівах.

Для ніцшеанців та нігілістів у Маріїнському парку абсолютно безкоштовно чекатиме похмурий блок «Dark Side». Тут ви уважно зможете подивитися на безодню у темному парку та зустріти її зворотній погляд, головне – не запізніться на метро!

Патріоти та все ті ж любителі сучасного й актуального просто зобов’язані піти (хоча як це зроблять останні – загадка) на «Іноземців про Україну» у кінотеатр «Ліра». Відзначимо, що Україна за останні два роки суттєво збільшила свою присутність у неукраїнському кіно. Погляд іншого – це те, чого нам часом бракує.

22 квітня

Перетин 1: «Russ­ian ani­ma­tion» (16:00) – «Хумра. Історії про права людини» (17:00) – «Fes­ti­val hits. Блок 2» (18:00).

Чому і кому варто дивитися блок «Російської анімації» у кінотеатрі «Кінопанорама» найкраще пояснили самі організатори KISFF. Тож просто уважно вчитайтесь: «Цей блок не спонсорує уряд Росії, він не є частиною інформаційної війни, цей захід не є провокацією, екстремізмом чи закликом до сепаратизму. І розглядати його потрібно тільки як добірку цікавої анімації, яка з об’єктивних чи суб’єктивних причин стала напрочуд популярною серед західних фестивалів за останні кілька років». Звичайно, що для тих, хто на дух не переносить все російське туди краще не йти, адже…

Є чудова, і навіть безкоштовна, альтернатива – «Хумра. Історії про права людини» у кінотеатрі «Ліра». Саме сюди мають прийти усі, хто стурбований дотриманням прав людини. Звичайно, що остання категорія вже має бути в темі, але зайвий раз подивитися, або ж показати своїм менш обізнаним друзям таку анімацію ніколи не завадить.

Шкода, що ці фільми не дозволять подивитися другий блок фестивальних хітів у «Кінопанорамі». Проте ми знаємо, що любителі актуального кіно вже мали б там займати насиджені місця. Як і в першому блоці, тут лише найкраще та найтитулованіше. Повірте, журі на фестивалях шарить.

Перетин 2: «Конкурсна програма. Блок 2» (20:00) – «Відеоарт-XXI» (21:00) – «Mid­night sexy shorts» (22:00) – «Комедійний блок» (22:00)

Для тих, хто полюбляє хороше сучасне кіно, варто залишитися у «Кінопанорамі» або ж до неї прийти. Міжнародний конкурс не просто так зібрав усі ці фільми. В принципі, сюди варто піти й усім зальотним гостям, які не можуть визначитися, що дивитися. Це саме він – безпрограшний варіант.

А от далі лише одні втрати. Ті, що готові до експериментів та мислять кіно як візуальне просто зобов’язані піти на блок «Відеоарт-XXI» у кінотеатрі «Ліра». Звичайно, що люди, які ходять до «PinchukArt­Centr» лише для того, аби посміятися над черговим недолугим витвором сучасного мистецтва, мають оминати ці покази. Якщо мистецтво пошуку стилю та форми вам не надто близьке, то…

«Mid­night sexy shorts» у «Кінопанорамі» можуть прийтися до смаку. Звичайно, ці короткі метри потрібно дивитися не лише еротоманам, а й будь-якій здоровій дорослій людині, яка розуміє, що секс теж може бути темою кіно. Всім іншим, особливо ханжам, вкрай не рекомендується сидіти на цих показах. І якщо їм не до вподоби конкурс та відеоарт, то ще є один вихід.

Безкоштовний «Комедійний блок» у Маріїнському парку. Крім пуритан, що відмовилися від еротики в «Кінопанорамі», сюди мають поспішити ті, що полюбляють посміятися, або втомився від суцільних серйозних фільмів. Дійсно, не єдиними драмами живе кінематограф, і організатори KISFF врахували це.

23 квітня

Перетин: «Конкурсна програма. Блок 3» (20:00) – «In the Mood for Love» (22:00) – «Je t’aime Que­bec» (22:00).

Цього дня небо змилувалось над глядачами, тож можна цілий день безвилазно просидіти в «Кінопанорамі» (сподіваємось, саме так і буде). О 14:00 стартує блок «Анімаційне божевілля» – для безумців, поціновувачів психоделіки й різних видів психотропних речовин та тих, хто в першу чергу шукає у фільмах прояви людської уяви. Тобто анімаційні стрічки будуть вкрай дивними – тож приготуйтеся.

О 16:00 блок «Внутрішні кордони» розкаже про особисті драми людей у непростих умовах. Не обов’язково бути супергуманістом, щоб переглянути цю секцію, але охочі такими стати мають вже замовляти квитки. І не виходити з зали, адже о 18:00 патріоти та поціновувачі актуальних тенденцій зможуть нарешті піти на «Український конкурс». Просто йдіть туди, навіть якщо ви не належите до жодної категорії.

Звісно, для тих, хто бачив минулі два блоки конкурсу, тут й обирати не доводиться. Для нашої найчисленнішої категорії тих, хто стежить за трендами, також. Вони, мабуть, вже купили квитки на «Конкурсну програму. Блок 3» у «Кінопанорамі». Для тих, хто вважає, що конкурс їх, в принципі, не цікавить, цього дня є єдина альтернатива, куди вони можуть без поспіху попрямувати після «Українського конкурсу». Це – «In the Mood for Love» у Маріїнському парку. Абсолютно безкоштовно. Туди можуть прийти всі закохані, ті, кому сподобалися фільми про секс, ті, кому фільми про секс не сподобалися, та взагалі будь-хто – любов об’єднує. А весняний вечір у парку додасть ще й інтимності у колективний перегляд.

Поки у Маріїнському вивчатимуть ази кохання людей до людей, у «Кінопанорамі» стартує альманах, присвячений любові до цілої канадської провінції. Квебек – одна із найкінематографічніших провінцій Канади, іноді здається, що там живуть самі режисери. Тож якщо ви хочете дізнатися більше про малу батьківщину Ксав’є Долана чи Дені Вільньова, дивилися всі кіноальманахи серії «%CITY NAME%, я люблю тебе» або ж просто ласі до канадського кіно – ви знаєте, що робити, і де бути о 22 годині цього вечора.

24 квітня

В останній день KISFF знову жодних перетинів! Всі покази пройдуть у кінотеатрі «Кінопанорама», тож ні встановлювати швидкісні рекорди, ні страждати від мук вибору не доведеться. О 14:00 важливий блок «Інтерфільм Берлін. Краще за 30 років» – добірка робіт з найстарішого фестивалю короткометражного кіно Німеччини, для любителів німецького духу, хорошого кіно та фестивальних тенденцій. Одразу після цього, о 16 годині, відбудеться продовження бенкету для патріотів та, на чому ми наполягаємо, всіх відвідувачів – «Український конкурс». Треба йти і дивитися рідне, відмазки тут не проканають.

Для тих, хто проникся любовним настроєм та/або короткометражками про секс, є ще дещо. О 18:00 відбудуться покази блоку «Фемілі метрс». Так, саме сім’я є логічним кроком після усього, що було. Тож закоханим і вже сімейним людям варто позначити собі ці покази, адже далі лише… «Закриття» і підведення підсумків о 20:00. Звичайно, що тут суцільна інтрига та трохи суму, тож йти туди мають лише найбільш стійкі. А для тих, хто не хоче, аби хороше закінчувалося так рано, заготована остання секція «Here in Lis­bon – Episodes of a City». У цьому блоці режисери освідчуються в коханні до Лісабону, а ми, скориставшись випадком, освідчимось KISFF.

KISFF, ми тебе любимо і вже складаємо наш власний маршрут!

На фото – ілюстрація Анни Шакун до фільму «Дорогий режисере» (реж. Маркус Лінден, 2015)

Алекс Малишенко, Moviegram, 19 квітня 2016 року 

Будинок кіно На його чотирьох поверхах розташувалися три кінозали:

Ресторан, бар і кафе у Будинку кіно Ресторан, бар і кафе у Будинку кіно – ідеальні місця для проведення банкетів, фуршетів, приймань.

Київ, Будинок кіно, оренда