f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

DOCU/PRO: чого чекати від індустріальної платформи на фестивалі

16.03.2017

Вікторія Хоменко, Docudays UA

Цьогоріч в рамках 14-го Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA запрацює індустріальна секція – платформа DOCU/PRO, у програмі якої заплановані лекції та презентації від досвічених експерток і експертів та публічні пітчинги проектів документальних фільмів на різних стадіях виробництва.

Завдання цьогорічної програми DOCU/PRO – познайомити молодих документалісток і документалістів із провідними міжнародними кіноплатформами, поділитися досвідом просування фільмів на різних стадіях виробництва, навчити презентувати свої кінопроекти під час пітчинг-сесій, допомогти знайти міжнародних партнерів і партнерок та багато іншого.

Що найбільше цінують продюсери та програмери в індустріальних платформах фестивалів по всьому світу – розповідають Дар'я Аверченко, Анна Дзяпшипа та Улдіс Секуліс.

Дар'я Аверченко, продюсерка, PR-директорка Docudays UA

Молодим завжди найважче. Бракує досвіду, професійної поради, фінансової підтримки. Пригадую, яка я була розгублена зі своїм першим документальним проектом «Радуницею», як довго виношувала ідею фільму, писала сценарій, шукала кошти на експедицію в прикордонне село Клюси. Але мені пощастило – трапився конкурс Ґете-інституту і Фонду «Пам'ять, відповідальність та майбутнє», де мій сценарій підтримали й дали доленосні 3000 євро. А коли ми нарешті зняли фільм, то представляти проект нас запросили на Мюнхенський кінофестиваль, який мені просто-таки відкрив очі на купу можливостей у Європі.

Багато років ми думали над запуском індустрійної платформи DOCU/PRO для молодих українських документалістів. Нам хотілося поділитися власним досвідом, пояснити, що рух уперед залежить тільки від них самих, розповісти, які пітчинги можуть бути ефективними в Європі, на які воркшопи слід податися, щоб удосконалити власний проект. Уже другий рік поспіль ми влаштовуємо воркшопи під час Docudays UA, привозимо професійних тьюторів з Європи та США. Хочемо вірити, що нам вдасться виховати нову хвилю талановитих українських документалістів!

Анна Дзяпшипа, продюсерка

Індустріальні секції фестивалів – це місце для зустрічі нових людей, проектів та можливостей, що справді надихають. У 2010-му ми з колегою Саломе Яші були запрошені представити свій перший проект «Бахмаро» на фінальній пітчинговій сесії в Documentary Campus Masterschool. Це був важкий і вирішальний етап у представленні проекту перед великими європейськими компаніями. Одразу після того пітчингу ми зустріли своїх головних партнерів.

Також свого часу саме Лейпцизький кінофестиваль надихнув нас зробити невеликий пітчинг-івент у Тбілісі. Ми сподіваємося, що PitchDoc, який відбуватиметься вже вдесяте, зможе дати шанс кавказьким режисерам. Адже кожна індустріальна подія – це унікальна для режисерів можливість реалізувати проекти, про які вони мріють. Я вважаю, що наш регіон потребує більше індустріальних подій, і щаслива, що DOCU/PRО на Docudays UA тепер є однією з них.

Улдіс Секуліс, продюсер, голова незалежної кінокомпанії VFS

Розкажу про свій досвід коротко, бо сьогодні здебільшого не сподіваєшся знайти гроші на всіх тих мережевих івентах та пітчингах – радше потенційних партнерів та справді нових друзів, бо кіновиробництво тісно пов'язане з особистими відносинами, довірою та здатністю ризикувати разом. До слова, не забудьте перевірити почуття гумору з такими людьми, бо воно допоможе в критичних ситуаціях, повірте. І якщо ви встановите спільну синергію – гроші знайдуться, це правда. У вас буде впевненість, щоб знайти малі гранти в місцевих кінофондах чи навіть переконати патронів приєднатися до вас.

Також не варто недооцінювати партнерство з телеканалами: це передусім люди, і якщо їм сподобаються ваші жарти, ваша мотивація та небайдужість до своєї історії, вони стануть вашими посередниками, і одного дня ви знайдете лист-зобов'язання у своїй поштовій скрині.

Підсумовуючи, можна сказати, що виробничі зустрічі у сфері документалістики здебільшого перетворюються на зустрічі людей із довготривалими виробничими відносинами.

Вікторія Хоменко, Docudays UA, 15 березня 2017 року

18 лютого, неділя, Червоний зал КРАЩІ ФІЛЬМИ СВІТОВОГО КІНОПРОКАТУ Художній фільм «КРИВИЙ БУДИНОЧОК»

19 лютого, понеділок, Синій зал Цикл «Наші співвітчизники у світовому кіно» Художній фільм «ПАНІ БЕЗ ПАСПОРТА»

20-21 лютого, вівторок-середа, Блакитна вітальня Міжнародна науково-практична конференція «РЕЖИСУРА ЕКРАННИХ МИСТЕЦТВ: актуальні питання професії, методологія навчання».