f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

На Український павільйон у Каннах буде витрачено близько 80 тисяч євро

14.05.2017

Україна вдесяте візьме участь у кіноринку Marche du Film.

Лілія Зінченко, «Детектор медіа»

Цьогоріч Український павільйон на кіноринку Marche du Film (професійному майданчику Каннського кінофестивалю) буде представлено вдесяте, але вперше задля його організації об’єдналися представники вітчизняної кіноіндустрії – Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість», Українська кіноасоціація, Асоціація кіноіндустрії України, Асоціація продюсерів України та Всеукраїнський благодійний фонд Ігоря Янковского «Ініціатива заради майбутнього» та Державне агентство України з питань кіно (раніше Український павільйон було закріплено за кінофестивалем «Молодість»).

В Українському павільйоні не лише демонструватимуться готові вітчизняні фільми, а також проекти, що знаходяться в процесі виробництва й шукають додаткове фінансування. Завдання організаторів – презентувати Україну як неповторну локацію з великим арсеналом кінематографічних сервісів і потужностей, а головне – з оновленим законодавством в галузі кіно. Також в рамках участі України в Marche du Film відбудеться бізнес-ланч Meet Ukrainian producers, на якому вітчизняні продюсери матимуть нагоду поспілкуватися з іноземними колегами. Крім того, Україну буде представлено на засіданні Міжнародної асоціації продюсерів (FIAPF). Усі події пройдуть під гаслом #UkraineIsYourDestination («Україна – твоє призначення»).

За словами організаторів, дизайн павільйону не буде пов’язаний з візуальними образами жодної зі сторін-організаторів, аби не відволікати увагу гостей на певні меседжі окремих компаній.

Участь України в кіноринку Marche du Film коштуватиме приблизно 80 тисяч євро (з них 17025 євро – оренда самого павільйону). Близько 15% від загального кошторису (300 тисяч гривень) виділить Державне агентство України з питань кіно, решта – кошти компаній-організаторів. Про це на прес-конференції 19 квітня 2017 року повідомив голова Держкіно Пилип Іллєнко. «Цього разу до створення Українського павільйону ми підходимо більш колегіально. Як кажуть, "гуртом і батька легше бити". Ми намагалися об’єднати зусилля всіх активних учасників індустрії в організації роботи і подій павільйону».

Він також нагадав присутнім, що стрічка українського режисера Сергія Лозниці «Лагідна» ввійшла до основного конкурсу, але ще не всі програми Каннського фестивалю оголошено, отже українців можуть чекати приємні сюрпризи.

Генеральний директор КМКФ «Молодість» Андрій Халпахчі підкреслив, що за десять років присутності України на Marche du Film ситуація в українській кіногалузі кардинально змінилася, і якщо раніше продюсери намагалися заробити гроші під час виробництва своїх стрічок, то сьогодні вони усвідомлюють, що фільм має бути реалізовано, він має виходити в прокат, і не лише в Україні, але й в інших країнах: «Індустріальна складова Каннського фестивалю і робить його таким престижним, це дійсно те місце, де збираються всі представники світової кіноіндустрії. Україна була однією з останніх країн (після Румунії, Боснії, Кувейту), яка доєдналася до кіноринку в Каннах, і те, що десять років тому нам вдалося отримати цей павільйон, було перемогою. Раніше наша участь фінансувалася спонсорами, але цього року представники кіноіндустрії вперше об’єдналися задля популяризації українського кіно у світі».

Голова Української кіноасоціації Вікторія Ярмощук, у свою чергу, розповіла про напрямки роботи Українського павільйону. Зокрема, іноземним колегам буде презентовано готові вітчизняні фільми, проекти, виробництво яких ще триває, та сервісну базу: «Україна – це країна, де є локації, технічні можливості продакшну та постпродакшну, гарні спеціалісти. Ми хочемо показати, що в Україні існує комплексна кіноіндустрія, що ми не є аутсайдером, про що говорять як перемоги на різних кінофестивалях, так і касові успіхи поки не багатьох, але українських фільмів. Наше завдання – прибрати комплекс меншовартості, який, на жаль, ще досі в нас існує».

Із тим, що Україна є однією з найбагатших на кінолокації і найбільш продуктивних з точки зору співвідношення ціни та якості виробництва країн Європи, погодився і голова Асоціації кіноіндустрії Володимир Яценко: «За допомогою зусиль усіх гравців індустрії та Держкіно вже значно збільшується кількість копродукції, і це дуже важливо не лише з точки зору набуття нашими продюсерами та режисерами міжнародного досвіду, але й як крок, що дійсно інтегрує нас в Європу».

Тагір Імангулов, директор Фонду Ігоря Янковського «Ініціатива заради майбутнього» розповів, що його організація другий рік поспіль проводить в рамках Marche du Film бізнес-ланч «Meet Ukrainian producers», під час якого українські продюсери, що шукають собі партнерів, мають нагоду на незалежному майданчику поспілкуватися зі своїми іноземними колегами. Цьогоріч бізнес-ланч відбудеться 21 травня в готелі Radisson. Організатори очікують, що він збере 70 українських і закордонних продюсерів.

Цього року в співпраці з організацією «Сучасне українське кіно» (СУК) на кіноринку буде продемонстровано короткометражні роботи шести молодих режисерів. Пан Імангулов згадав лише два з них: фільм «Цвях» Філіпа Сотніченка (його було представлено на минулорічному кінофестивалі «Молодість» в національній програмі) та документальну стрічку «Панорама» Юрія Шилова (робота брала участь у минулорічному фестивалі Docudays UA та отримала дві нагороди).

Асоціація продюсерів узялася організувати участь України в засіданні FIAPF (Міжнародної асоціації продюсерів), зокрема, голова Держкіно Пилип Іллєнко виступить із презентацією закону №3081-д. «Ми сподіваємося, що це буде важлива заява для тих продюсерів, які дійсно цікавляться вигідними локаціями та рішеннями для зйомок своїх продуктів», – зазначив голова АПУ Володимир Філіппов.

На прес-конференції також виступив продюсер Solar Media Entertainment Сергій Лавренюк, співпродюсер драми «Лагідна» Сергія Лозниці, яку відібрано до основного конкурсу Каннського кінофестивалю. Стрічка, що є вільною інтерпретацією однойменного оповідання російського письменника Федора Достоєвського, створювалася у копродукції семи країн: Франції, Німеччини, Нідерландів, Литви, Латвії, Росії та України.

Пан Лавренюк зачитав звернення Сергія Лозниці, в якому режисер подякував усім продюсерам, що співпрацювали з ним, та, попереджуючи питання про російську складову фільму, висловив свої почуття щодо україно-російського конфлікту: «Мне бесконечно больно, что две страны, с которыми неразрывно связаны моя судьба и моя работа, находятся в состоянии войны. Мне бесконечно больно, что одна из этих стран проявляет агрессию по отношению к другой – это трагедия. Моя личная трагедия.

Кино, искусство вообще – не имеет государственных границ, и автору не пристало предъявлять “справки о происхождении” своих картин. Фильм говорит сам за себя. Все, что я думал о том, что сейчас происходит на родине Достоевского, Лескова, Салтыкова-Щедрина, Чехова, Платонова, Шаламова, Сорокина – я рассказал в своем фильме».

Сергій Лавренюк також презентує в рамках Каннського кіноринку проект містичної стрічки Любомира Левицького «Егрегор», зйомки якої розпочалися в березні цього року.

Нагадаємо, 70-й Каннський кінофестиваль пройде з 17 по 28 травня 2017 року. Його журі цього року очолить іспанський кінорежисер Педро Альмадовар.

Лілія Зінченко, «Детектор медіа», 19 квітня 2017 року

26 листопада, неділя, Червоний зал Повнометражний анімаційний фільм «ЖИТТЯ КАБАЧКА»

23-26 листопада, четвер-неділя XXIV Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів «КРОК-2017: у рідній гавані»

7-9 листопада, четвер-субота, Червоний зал «Сучасна анімація - досягнення, проблеми, перспективи»