f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

«Арґумент-Кіно» - вночі з 5 на 6 листопада о 01:20 : Про фільми «Будинок «Слово» й «Стрімголов»

05.11.2017

Вночі з 5 на 6 листопада о 01:20 у програмі «Арґумент-Кіно» на телеканалі «1+1» в розмові Володимира Войтенка з режисером Тарасом Томенком йтиметься про документальний прокатний фільм «Будинок «Слово».

“Будинок “Слово” веде про трагічну долю української інтеліґенції 30-х років минулого століття. Історія починається у 1928-му році, коли в Харкові, тодішній столиці Української Соціялістичної Радянської Республіки,  для українських літераторів та діячів культури споруджують незвичайний житловий будинок у формі літери “С” із показовою назвою – “Слово”. Він мав стати ідеальним майданчиком для життя і творчости його талановитих мешканців, серед яких були Микола Хвильовий, Остап Вишня, Іван Багряний, Антін Крушельницький, Микола Куліш, а ще десятки і десятки інших. Проте сталінські репресії дуже швидко перетворюють ідеальний будинок на ідеальну пастку для покоління творців, яких історія запам’ятає як представників українського “Розстріляного відродження”.

В Арґументі-Кіно - про фільм «Будинок «Слово»

На поверхні стрічка Тараса Томенка є збіркою документів, хронікальних кадрів і свідчень, які розкривають заявлену тему у формі історично-пізнавального фільму. Та одночасно з просвітницькою складовою “Будинок “Слово” вочевидь має також виразний метафоричний пласт, котрий актуалізує показані на екрані події поза часовими та просторовими рамками.

Також в «Арґументі-Кіно» йтиметься про українську ігрову повнометражну драму режисерки Марини Степанської "Стрімголов", що також виходить до прокату. Світова прем’єра стрічки відбулася влітку на престижному фестивалі у чеських Карлових Варах.

Антон – музикант-вундеркінд, що не зміг упоратися з покладеними на нього сподіваннями. Після лікування від алкогольної залежности він переїздить мешкати до діда в село, подалі від спокус київського нічого життя... Катя – дівчина з типового спального району великого міста, яка мучиться власною посередністю. Для неї все нібито має змінитися після переїзду до Німеччини, на батьківщину хлопця -фотографа, з яким познайомилася під час революції на Майдані. Насправді ж Катіне життя змінить випадкова зустріч із Антоном – питання тільки в тому, чи на краще і чи надовго…

В Арґументі-Кіно - про фільм «Стрімголов»

            Для Марини Степанської фільм “Стрімголов” є повнометражним дебютом. І Марина принципово зображує своїх головних персонажів “не-героями” в умовах героїчного часу. Хоча цей самий героїчний час, під яким мається на увазі протистояння російській аґресії та пошуки Україною самоідентифікації, в реальності фільму виноситься фактично за дужки. Марина Степанська пояснює: “Я свідомо вирішила не показувати жодного контексту, бо цього контексту не так багато в житті героїв – вони не дивляться з ранку до ночі телевізор, не сидять в інтернеті. Обставини просто приходять і вирішують усе за них. І в цьому правда життя”.

Таким чином заявлені камерність і відстороненість дозволяють Марині Степанській у своєму фільмі достатньо переконливо змалювати чи не перший в національному кіні портрет сучасного, сказати б, “заплутаного” чи світоглядно невизначеного покоління молодих українців.

В Арґументі-Кіно - телеесей про Леонарда Дікапріо

 Подаватиметься розгорнута інформація й про інші кінотеатральні новинки. Зокрема, про сучасну кіноекранізацію вікопомного детективу Аґати Кристі “Вбивство у “Східному експресі”, реж. Кенет Брана, й анімаційний фільм для родинного перегляду “Маленький вампір”, реж. Р. Клаус, К. Кілерих.

А ще в програмі – телеесеї про українського режисера Віктора Івченка й американських акторів Леонарда Дікапріо й Демі Мур.

АРҐУМЕНТ-КІНО   

22 травня, середа, Малий зал Рада ветеранів НСКУ «Шлях до творчих вершин» Вітання ювілярів

21 травня, вівторок, Синій зал ВЕЧІР ПАМ’ЯТІ «ОЛЕКСАНДР АСКОЛЬДОВ. НЕВІДОМЕ…»

20 травня, понеділок, Синій зал НАШ ІЛЮЗІОН