f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

В'ячеслав Кириленко: «Не всі переконані, що кіногалузь повинна фінансуватися виключно із держбюджету»

20.01.2015

Віце-прем'єр-міністр, міністр культури України В'ячеслав Кириленко дав інтерв'ю "Дзеркалу тижня". Зачіпалися і питання розвитку кіноіндустрії. Ось фрагменти інтерв'ю:

 Кіно в нас "реформують" циклами — щойно змінюється очільник Держкіно. 

— Якісні реформи потрібні і кіноіндустрії. 

— Притому що теперішні видатки на кіногалузь критично менші, ніж за попередньої влади…

— Тут парадоксальна обставина. Не всі (навіть у професійному середовищі) переконані, що кіногалузь повинна фінансуватися виключно з держбюджету. Адже кіно — це все-таки і бізнес. До того ж за великими коштами на кіновиробництво, які, як ви зауважили, виділялися в часи попередньої влади, тягнеться шлейф корупційних скандалів. Як наслідок — недовіра суспільства до чистоти використання державних вливань у національне кіновиробництво. 

Тобто маємо ситуацію, коли потрібно заново переконати соціум, що навіть в умовах війни видатки на національне кіно потрібно збільшувати.

— Ви неодноразово зустрічалися з представниками нашого так званого "державного кіно". Зокрема з очільником кіностудії імені Довженка. Яка мета таких зустрічей? І що можна змінити на державних студіях, які, на жаль, перетворилися на судна, що сіли на мілину? 

— Немає готового рецепту. Немає й миттєвої відповіді — що можна зробити, аби Національна кіностудія імені Довженка була відроджена й ефективно запрацювала. 

Є символічне місце — сама студія, сад Олександра Петровича, є пам'ять про легендарне кіно, зроблене тут.

На цей час усі наші рухи для покращення життєдіяльності студії — лише косметика. А "далі" йти ніхто не хоче. Бо відразу постане питання зміни відносин власності. 

Зараз маємо стовідсотково державну кіностудію, статус — Національна. Вона заборонена до приватизації. І противники зміни форми власності слушно вказують на гіркий досвід одеситів: там на студії справи не кращі, а навіть гірші. (Хоча в них є на 49% приватний інвестор).

Знаєте, я не впевнений, що на приватизованих студіях збережеться суто кінематографічний профіль. Втім, зараз головне — запропонувати механізми виживання: дати більше управлінських можливостей, більше фінансової самостійності. Зокрема і для студії Довженка. 

— Коли говоримо про оптимізацію та економію бюджетних коштів, то в деяких діячів — уже кіногалузі — постає чергове слушне запитання, знову ж таки, адресоване вам: а для чого бюджетові України витрачати зайві гроші на структуру "Держкіно", коли можна обмежитися додатковим кабінетом для такої діяльності у будівлі Мінкульту на вулиці Франка? Мовляв, хай собі там сидять — час від часу щось "забороняють", адже від того, що є Держкіно, більше "кіна" з часом не з'явиться. 

— Тут є традиція. Кінематографісти завжди прагнули певної самостійності. Можливо, навіть демонстративної. Відповідаючи вашим знайомим, які працюють у кіно, скажу таке: я не хочу відкривати ще одну лінію фронту, провокуючи тему ліквідації Держкіно. Вони працюють разом із міністерством, без нас вони не можуть приймати програмних рішень. Є питання, над якими ми спільно системно працюємо. Це, наприклад, питання збільшення надходжень до Спецфонду Держкіно — тих коштів, які підуть на українське кіновиробництво. Є також питання запровадження спецзбору на підтримку національного кіно. Хоча щодо останнього в уряді одностайності немає… 

— "Поводир" чи "Плем'я"? Яка з цих двох стрічок вам більше припала до душі? Якій із них ви особисто віддали б "Оскар"? 

— Це, безперечно, дві перемоги українського кіно. І мені прикро, що в медіа виникло протиставлення картин і двох наших талановитих митців — Олеся Саніна та Мирослава Слабошпицького. Мені особисто хочеться зробити все, аби запанував мир, аби Мирослав і Олесь, можливо, навіть попрацювали над якимось спільним проектом, хоча б як куратори. 

"Плем'я", як відомо, має рекордну кількість міжнародних кінонагород. Це унікальний випадок, це престиж України. А "Поводир" — рекордсмен за касовими зборами в Україні. Це різні, але дуже талановиті фільми. 

Олег Вергеліс, "Дзеркало тижня", 16 січня 2015 р., №1.

Повністю інтерв'ю В'ячеслава Кириленка можна прочитати тут.

19 вересня 2019 року. Червоний зал Будинку кіно. Художній фільм "БЛУКАЮЧА ЗЕМЛЯ" (Китай, 2019 рік) НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КІНЕМАТОГРАФІСТІВ УКРАЇНИ та CHINA FILM CO.,LTD,ЗА ПІДТРИМКИ ПОСОЛЬСТВА КНР В УКРАЇНІ

Будинок кіно НСКУ. Оренда Червоного залу. Червоний зал - 670 місць генеральний менеджер Олена Лебедь 067 329 08 05

ОРЕНДА ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ ПЕРЕЛІК ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ