f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Марко Мюллер на ОМКФ: Вага фестивалю вимірюється пресою

02.08.2015

17 липня 2015 року Марко Мюллер — колишній глава кінофестивалів у Локарно, Роттердамі, Римі та Венеції, кінокритик, історик кіно і продюсер прибув на 6-й Одеський міжнародний кінофестиваль, щоб прочитати лекцію для студентів Літньої кіношколи й поділитися своїм баченням цілей і структури сучасних фестивалів. Офіційний сайт ОМКФ подає провідні тези його виступу.

Фестиваль — територія без кордонів і паспортного контролю. Тут все може трапитися без цензури й без жорсткого контролю держави.

Вибираючи фільми на фестиваль, ви не можете керуватися ідеологією. Ви не можете обрати фільм тільки тому, що він висвітлює актуальне політичне питання. У такому випадку, почитайте статтю в журналі — це легше й не так дорого.

Чудо фестивалю в тому, що складний фільм, що вимагає розуміння, може бути успішним. Недавній приклад — у Римі в мене була світова прем'єра Олексія Германа «Важко бути богом» — магічний шедевр, який тривав майже чотири години й пройшов з успіхом.

Вага фестивалю вимірюється пресою і, щоб її залучити, вам необхідна червона доріжка, а це означає, що вам потрібні американські зірки, котрі по ній ходять. І якщо у вас цього немає, то забудьте про пильну увагу ЗМІ.

Я ненавиджу заяви «ми виховуємо смаки публіки». Ми повинні дати їм вибір, але ми не можемо нікого штовхати дивитися певне кіно.

Діалог між західно-європейськими фестивалями й найбільшими зірками американських кіностудій не відбувається на рівних. Він йде лише в тому випадку, якщо американська сторона вирішує, що їм потрібна європейська платформа. І як би серйозно ви не ставилися до себе, ви — частина їх стратегії і з цим нічого не поробиш.

Як збільшити кількість глядачів на фестивалі? Моя відповідь — потрібно більше молоді. Ми зштовхнулися із цим у Венеції. Венеція дико дорога, і щоб розв'язати цю проблему, ми придумали студентські абонементи та знайшли дешеві хостели для молоді.

Для фестивалю важливо знайти правильні дати і бажано в гарну погоду. Але з іншого боку в Берліні й Роттердамі зали повні, тому що на вулиці зима й нема чого робити. І кухня не така добра, так що ланчі не бувають довгими. Це теж працює!

На п'ять років я вийшов з фестивального бізнесу й став продюсером. Мені пощастило, фільм, який я продюсував — «Нічийна земля» Даніса Тановича одержав «Оскар». Для мене важливо було побачити, як фестиваль працює з іншої сторони. І я довідався, що якщо показати директорові фестивалю не до кінця готовий фільм, то його не завжди можуть правильно зрозуміти.

Я наполовину швед, і на чверть італієць і єврей. Я — ідеальний гість Одеси.

ОМКФ, 17 липня 2015 року

19 вересня 2019 року. Червоний зал Будинку кіно. Художній фільм "БЛУКАЮЧА ЗЕМЛЯ" (Китай, 2019 рік) НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КІНЕМАТОГРАФІСТІВ УКРАЇНИ та CHINA FILM CO.,LTD,ЗА ПІДТРИМКИ ПОСОЛЬСТВА КНР В УКРАЇНІ

Будинок кіно НСКУ. Оренда Червоного залу. Червоний зал - 670 місць генеральний менеджер Олена Лебедь 067 329 08 05

ОРЕНДА ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ ПЕРЕЛІК ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ