f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Юджин Ефуні: Українське кіновиробництво потребує корінних реформ

07.05.2016

Антон Філатов, Cut Insight

Юджин Ефуні працював над низкою американських, російських і українських фільмів. Це дає йому можливість дивитися на наше кіновиробництво як ізсередини, так і з відстані. В ексклюзивному інтерв’ю CUT, Юджин розповів про те, що необхідно змінити в українському кіносвіті, щоби він став ближче до статусу повноцінної кіноіндустрії.

Що б ви порадили змінити в системі українського кіновиробництва, щоб у нас краще пішли справи в цій сфері?

По-перше, потрібно реформувати освіту. Поки що вона відсутня. Все, що стосується режисури, продюсування, сценарної майстерності, знання історії кіно й низки інших кіно спеціальностей – це все просто жахливо. Деякі випускники українських кіновузів не знають навіть базових речей. Разом із тим є хороші оператори і фахівці, наприклад, по освітлюванню.

По-друге, до кіновиробництва тут ставляться не як до прибуткового бізнесу. Продюсери закладають свій основний заробіток у бюджет. Звідси випливає жахливе злодійство, яке в окремих випадках досягає 50-60% бюджету. Продюсери нещадно обкрадають власні фільми.

По-третє, різні країни світу, ставлячи собі за мету розвинути кіновиробництво, приймають закони, які спрощують створення фільмів. Наприклад, податкові повернення. Така схема давно й успішно діє у багатьох штатах США, Канаді, Ірландії, Новій Зеландії, Румунії, Австралії та багатьох інших країнах.

Ви планували відкрити в Україні кіношколу…

Так, мені просто не вистачає кінопрофесіоналів для повного циклу виробництва, тому я й хотів би виростити фахівців, з якими можна було б створювати кіно. Я розумію, що по-іншому професіонали тут просто не з’являться. Наприклад, коли американські інвестори відкрили студію візуальних ефектів у Болгарії, то перш за все вони організували школу, в якій навчили фахівців, і в подальшому працювали саме з ними.

Ще не вистачало часу взятися за створення такої школи, і регулятивна база отримання освітніх ліцензій в Україні непроста, та я розраховую колись впоратися з цим.

Як працювалося з українськими кінематографістами над «Ржевським проти Наполеона»?

По-перше, дратувало і заважало якості проекту дике крадійство. А по-друге, я зіткнувся з абсолютною байдужістю українських партнерів і небажанням набувати нового досвіду.

Спеціально для цього проекту ми привезли в Україну обладнання для зйомок 3D, вартість якого досягла $900 тис. Тому я запропонував запросити на знімальний майданчик інтернів, які б у процесі зйомок навчилися працювати з такими технологіями і надалі могли би стати затребуваними фахівцями у зйомках 3D. На той момент професіоналів по роботі зі стереообладнанням у Європі було небагато. Ринок був не заповнений, і в українців був шанс стати в числі перших у Європі, що пропонують 3D виробничі послуги.

На моє здивування, прийшло всього п’ять інтернів, які ліниво провели пару годин на знімальному майданчику, не бажали вчитися і нічого не засвоїли. А саме устаткування після цього десь застрягло і більше ніде не використовувалося.

Практично у кожної країни є якісь свої кліше у кіно. Україна зараз знаходиться у стані пошуку своїх кіношних трендів. Які теми варто піднімати в наших фільмах?

Звичайно ж, просто необхідно використовувати Чорнобиль з усім його негативним і сумним досвідом – в різних жанрах, жахи, драми і навіть комедії. Разом із тим, Україна – дуже маловідома країна. Тому потрібно знімати фільми, в яких би показувалися найцікавіші місця країни, а також про її мешканців. А браку цього в Україні немає.

На якому етапі зараз знаходиться робота над екранізацією роману Дмитра Глухівського «Метро 2033»?

«Метро 2033» – це франчайз, що складається з вісімдесяти книг і кількох відеоігор, що продаються по всьому світу. Фільм, знятий на основі цього проекту, буде масштабним. Одним із його продюсерів є Майкл Де Лука (номінант на «Оскар» за «Капітана Філліпса», «Соціальну мережу» і «Людину, яка змінила все» – ред.). Бюджет картини, скоріш за все, перевищить $100 млн. На даний момент ми підбираємо режисера для цього проекту.

Антон Філатов, Cut Insight, 25 квітня 2016 року

19 вересня 2019 року. Червоний зал Будинку кіно. Художній фільм "БЛУКАЮЧА ЗЕМЛЯ" (Китай, 2019 рік) НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КІНЕМАТОГРАФІСТІВ УКРАЇНИ та CHINA FILM CO.,LTD,ЗА ПІДТРИМКИ ПОСОЛЬСТВА КНР В УКРАЇНІ

Будинок кіно НСКУ. Оренда Червоного залу. Червоний зал - 670 місць генеральний менеджер Олена Лебедь 067 329 08 05

ОРЕНДА ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ ПЕРЕЛІК ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ