З 27 лютого – ретроспектива Анджея Вайди у кінотеатрі «Київ»
22.02.2017
З 27 лютого по 5 березня 2017 року у київському кінотеатрі «Київ» відбудеться ретроспектива Анджея Вайди, організована Польським інститутом.
У програмі буде представлено сім стрічок.
Найвидатніший фільм «польської школи кіно», що вже понад півстоліття залишається культовим – «Попіл і діамант» (Польща, 1958). Своєрідний маніфест покоління поляків на тлі непростої політичної ситуації, що склалася у Польщі наприкінці війни.
Польсько-фрацузький фільм «Дантон» (1982), у якому Анджей Вайда оповідає історію професійного адвоката, що повертається до Парижа з провінції та потрапляє у вир подій Французької революції.
Чи може одна втрата допомогти пережити іншу? Саме на це питання допоможе відповісти фільм «Березняк» (Польща, 1970).
Дилему повернення у місце юності буде розкрито у психологічній драмі «Панночки з Вілька» (Польща, 1979).
Стрічка «Пейзаж після битви» (Польща, 1970) оповідає про молодого поета – в’язня концтабору, що мріє про свободу.
Цинізм соціалістичного суспільного ладу буде представлено у фільмі «Без наркозу» (Польща, 1978), у якому журналіст-міжнародник відстоює ідеали юності.
В рамках ретроспективи продемонструють також останній фільм Анджея Вайди – «Післяóбрази» (Польща, 2016), що оповідає історію видатного художника та теоретика мистецтва Владислава Стшемінського – одного з лідерів польського авангардизму у міжвоєнні роки.
Розклад показів:
27.02 – Післяóбрази
28.02 – Попіл і діамант
01.03 – Пейзаж після битви
02.03 – Березняк
03.03 – Без наркозу
04.03 – Панночки з Вілька
05.03 – Дантон
Початок усіх сеансів о 19:00.
Квитки можна придбати у касах кінотеатру «Київ» або за посиланням>>>.
Фільми демонструються мовою оригіналу з українськими субтитрами.
У рамках ретроспективи у фойє кінотеатру працюватиме виставка плакату «Анджей Вайда. Від «Покоління» до “Післяóбразів”», яка складається з 56 оригінальних плакатів з колекції Галереї плаката Піотра Домбровського.
У Києві будуть представлені не лише ті плакати, які популяризували фільми Анджея Вайди у Польщі, а й ті, які свого часу були представлені закордоном. Авторами плакатів є Ян Лєніца, Войцех Фанґор, Войцех Замечнік, Францішек Старовєйський, Вальдемар Сьвєржи, Роман Цеслевич, Юзеф Мрощак та Рослав Шайбо.
Виставка працюватиме з 27 лютого до 5 березня 2017 року.
Анджея Вайду вважають одним із засновників Польської школи кіно. В основу більшості його фільмів покладено літературні твори. У фільмах часів комуністичного правління він широко вживав «езопову мову». Окрім кіно, працював у театрі («Гамлет», «Злочин і кара»). У 1980-ті активно займався політичною діяльністю.
Кавалер орденів Почесного легіону двох ступенів. Почесний доктор Вашингтонського та Ягеллонського університетів. Лауреат премії «Оскар» (2000) за особистий внесок у розвиток світового кінематографу. 2008 року під час перебування у Києві з нагоди «Днів Польського Кіно» Анджея Вайду було нагороджено Орденом Ярослава Мудрого. Його фільми увібрали в себе найкращі традиції європейського малярства і літератури. Кожна стрічка Анджея Вайди – високохудожній авторський твір.
2001 року Анджей Вайда спільно із Войцехом Марчевським створили кіношколу «Школа режисерської майстерності Анджея Вайди». Згодом, 2011 року, у якості продовження освітньої діяльності, вони створили «Студію Вайди», яка займається виробництвом авторських фільмів та міжнародною копродукцією.
Як політичний діяч Анджей Вайда був причетний до Солідарності. Разом з іншими польськими інтелектуалами виступив на Ґданській судноверфі у переломний момент польської історії 1980 року. У 1989–1991 роках був сенатором Польщі.
Анджей Вайда – кавалер найвищих орденів Польщі, вищої нагороди Франції – ордена Почесного легіону, орденів Італії тощо. Коли 1987 року Анджей Вайда отримав престижну кінопремію Японії, він пожертвував усі кошти на спорудження у Кракові Музею японського мистецтва, що є сьогодні одним зі знакових місць Кракова.
За інформацією Польського інституту