КИТАЙСЬКІ ЦЕРЕМОНІЇ У ФІНАЛІ БЕРЛІНСЬКОГО КІНОФЕСТИВАЛЮ.
16.02.2019
П”ятниця, 15 лютого, фактично останній робочий день Берлінале – 2019, виявився на диво без якихось подій. Відмова китайської сторони надати фільм з великої конкурсної програми – „Одна секунда” Чжена Імоу (картину нібито не вдалося довести до необхідних технічних кондицій у період постпродакшену) по суті справи позбавила інтриги останні два фестивальні дні. Втім, є й інша, неофіційна версія – нібито стрічку класика китайського кіно Імоу не пропустив цензурний комітет Китаю.
А от картина іншого китайця, Ванга Хіашуая „Так довго, мій сину”, попри 3-годинний хронометраж, виявилась ажніяк не втомливою. Історія двох сімей, історія цілого покоління оповідана традиційно й водночас надзвичайно емоційно. Контакт (принаймні мій особистий) з екраном не припинявся ні на мить. Хочеться і в нашому кіно побачити фільм такого рівня оповідного масштабу і рівня осмислення своєї історії.
На звершення п”ятниці трохи розважило журі ФІПРЕССІ (тобто журі критиків), яке оголосило про свій вердикт. У великому конкурсі кращою, найцікавішою, найкреативнішою визнано картину „Синоніми” ізраїльського режисера Надава Лапіда. Видається, що справедливо – стрічка Лапіда є просто цікавою за матеріалом і його осмисленням.
Ну, а суботнього вечора (в Києві буде восьма вечора) у грандіозному Berlinale Palast розпочнеться урочисте закриття фестивалю та вручення традиційних „Золотого” і „Срібних ведмедів”. Хочеться, звичайно, побачити серед нагороджених і фільм „Містер Джонс” польського режисера Агеншки Голанд, картину, участь у продукуванні якої брала і Україна.
Фото: ZOO Digital
Сергій Тримбач, Берлін, спеціально для сайту НСКУ