f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

На ОМКФ показали прем’єру українського серіалу «Потрійний захист»

28.07.2016

17 липня 2016 року в рамках нової програми «Серіали» 7-го Одеського міжнародного кінофестивалю (ОМКФ) відбувся прем’єрний показ двох пілотних серій українського серіалу «Потрійний захист» виробництва компанії Fresh Production на замовлення каналу «Україна».

Марія Дачковська, «Детектор медіа»

Режисери «Потрійного захисту» – Анатолій Матешко та Антон Азаров. Сценаристи серіалу – Андрій Кокотюха та Анастасія Матешко.

Під час презентації голова правління Fresh Production Group Олег Щербина повідомив, що рішення про виробництво власних серіалів телеканал «Україна» ухвалював за півроку до заборони російських серіалів. «Це була цілеспрямована стратегія. І серіал “Потрійний захист” є результатом цієї стратегії виробництва українських серіалів для української аудиторії. Над ним працювала група людей, для яких було дуже важливим створити серіал саме для нашого глядача. Тому сюжетна лінія розвивається в Києві, Одесі, містечках навколо Києва», – сказав він. Окрім того, за його словами, це дало змогу заявити дебют двох українських акторів у головних ролях, а саме – Маші Єфросиніної та Артемія Єгорова. «Раніше, коли ми працювали для російського ринку, українські актори не мали можливості грати головні ролі», – сказав пан Щербина. А проте, мова українського серіалу – російська.

В основі сюжету «Потрійного захисту» лежить історія трьох друзів Володимира, Бориса й Тамари. Тамара – успішна адвокатеса, мудра, енергійна, надзвичайно вродлива й розумна жінка. Дивлячись на неї, чоловіки не можуть залишатися байдужими. У Тамару закохуються багато чоловіків, але серце її належить тільки одному – Максимові, який загинув три роки тому за нез’ясованих обставин. Для Бориса вона була дружиною найкращого друга, на серце якої він не мав права претендувати, але тепер, після його смерті, усе змінилося.

Директор медіахолдингу «Медіа Група Україна» Євген Лященко в рамках прес-конференції щодо відкриття секції «Серіали» на ОМКФ зазначив, що виробництво серіалів українськими телеканалами – прояв не лише тренду ринку. «В Україні це питання виживання телеканалів, адже без власного виробництва, яке заміщує великий обсяг іноземного контенту, вони просто не виживуть… Що стосується телеканалу Україна”, то тут, на Одеському кінофестивалі, ми представляємо детективний серіал “Потрійний захист”. Пізніше буде представлено й інші продукти. Минулого року ми змогли збільшити обсяг власного виробництва (йдеться про новини, серіали та інші формати) до 47%, це близько трьох тисяч годин. Цього року плануємо наростити до 57%».

Пан Лященко також додав, що виробництво кіно в Україні є складним процесом не лише з точки зору фінансів. «У нас складна ситуація з артистами, режисерами. Знайти й зібрати хорошу команду досить важко. І не лише тому, що їх мало, а й тому, що попит дуже великий. Для прикладу, у Києві близько 500600 акторів, які можуть брати участь у національному кіновиробництві. Якщо ж ми знімаємо вертикальну історію з 32 серій, то в ній задіяно не менше як 200300 акторів».

Програма «Серіали» Одеського кінофестивалю включає в себе покази двох пілотних серій шести серіалів, з яких чотири – європейські, один – український та ще один – спільної копродукції України й Росії.

«Останні пантери» (Британія, Франція), режисер – Йоган Ренк.

Назва серіалу – присвята групі викрадачів коштовностей, відомих, як «Рожеві пантери», які спланували нахабне викрадення діамантів, аби проникнути в темну європейську мережу наркодилерів, гангстерів та банківської мафії. Спостерігати за дійством глядач зможе очима поліцейського, страховика та злочинця. Сценарій Джека Торна (це Англія ’86, ’88 та ’90) і режисура Йогана Ренка (Breaking Bad) триматиме в напруженні до самого кінця.

«Готель Beau Sejour» (Бельгія), режисери Наталі Бастейнс, Кат Белс.

19-річна Като Гувен прокидається в готельному номері вся в крові. Вона бачить своє мертве тіло у ванній. Що з нею сталося? Тікаючи з готелю, вона намагається покликати на допомогу, але, здається, ніхто її не помічає. За кілька днів усі сумніви розвіялися, коли тіло Като знайшли в гравійному кар’єрі.

«У світі живих її можуть бачити лише п’ятеро людей. Але вона не знає, чому саме вони можуть її бачити та чи може вона їм довіряти», – каже режисерка Наталі Бастейнс. І одразу додає кілька слів про те, як виникла ідея зняти таку історію: «Одного разу я потрапила в готель, це справжній готель, найдавніший готель у Бельгії. Я в цей готель закохалася й подумала, що, можливо я в ньому зніму історію про дівчину. Потім ідея трансформувалася в історію про дівчину, яка розслідує своє вбивство».

«Пакт» (Польща), режисер – Марек Лехкі.

«Це адаптація норвезького серіалу Mammon. Це кримінальна історія. Головний герой серіалу журналіст, який розслідує велике фінансове шахрайство, де підозрюваним є його брат. Це також історія про релігійні зв’язки між бізнесом, політикою та католицизмом. У норвезькому серіалі про зв’язки протестантської традиції та етики у сфері економіки та фінансів», – розповідає сценарист серіалу Пшеміслав Новаковський.

Він – автор сценарію фільму «Катинь», який 2008-го було номіновано на «Оскар» та який став одним із п’яти найкращих фільмів року. Для польського телебачення, окрім Mammon, він також адаптував серіал In Treatment («Пацієнти») на замовлення HBO.

«Ворог народу» (Бельгія), режисери – Матьє Франсес, Гарі Сегерс.

«Цей серіал про, мабуть, найжахливішу людину, яка коли-небудь жила в Бельгії, – убивцю дітей Гі Беранже, якого було засуджено до 30 років ув’язнення та який вийшов на волю за умовно-достроковим звільненням. Його прихистили монахи В’єльсара в невеликому селищі в Арденнах, котре перебуває під протекцією інспектора федеральної поліції. Сюжет розгортається з моменту, коли через тиждень після його появи в околицях зникає дівчинка», – розповідає співавтор сценарію Крістофер Яті. За його словами, серіал порушує важливу проблему, оскільки «суспільство не має однозначої відповіді на те, що робити з такими людьми: ув’язнити, відпустити чи помістити в психіатричну клініку».

Режисер Матьє Франсес пояснює: «Серіал ґрунтується на реальних подіях. У нас, у Бельгії, скасували довічне ув’язнення й замінили його на найдовший термін 30 років. Навіть найжахливіший злочинець може отримати максимум 30 років. Але вже через 20 років він може претендувати на умовно-дострокове звільнення. При цьому має бути якась організація, яка його прийме, чи проект, котрим він має намір зайнятися. У цьому разі в ув’язненого не було взагалі нікого, і його погодилися прийняти монахи».

«Червоні браслети» (Україна, Росія), режисер – Наталія Мещанінова.

Директор Film.ua Group із маркетингу та PR Поліна Толмачовa розповіла про серіал: «Це дуже нетипова історія для нашого телебачення, бо порушує вкрай важку та складну тему. В реальності ми намагаємося її не помічати, допоки не стикаємося. Я кажу про безнадійно хворих дітей. Саме вони є героями цієї історії: шість підлітків, які змушені жити в стінах спеціалізованої клініки, вони перенесли операції, хіміотерапії, але лишаються дітьми й продовжують жити та боротися і за своє життя, і за життя одне одного. Це дещо страшна історія, але розказана без звичного всім жалю, співчутливого пафосу. Її розказано світло, життєрадісно, тому що автор історії Альберт Еспіноса, каталонець, сам пережив подібну історію: в дитинстві він мав онкологічне захворювання, втратив ногу, а потім уже в дорослому віці написав про це книжку, за якою було написано сценарій. У себе на батьківщині він здобув таку неймовірну популярність, що за адаптацію цього формату взялися десять країн. Нині він з успіхом пройшов у Німеччині, є адаптація, знята кінокомпанією Fox, у Латинській Америці, Чилі, Перу. І ось Film.ua Group спільно з московським AVK Production зняли свою історію. І Альберт Еспіноса, який бачив трейлер та робочі матеріали, сказав, що це найліпша адаптація його історії. Бродкастер цього проекту в Україні телеканал СТБ».

Програма «Серіали» на цьогорічному ОМФК є частиною спільного проекту «TViй серіал» компанії Media Resources Management і телеканалу «Україна».

Директорка компанії Media Resources Management Вікторія Ярмощук розповіла про проект: «“TViй серіал” спрямовано на розвиток телевізійної індустрії серіалів у нашій країні. Ми вважаємо, що серіали це високохудожній контент. У всьому світі їхні гучні прем’єри відбуваються під час кінофестивалів. Серіали деякою мірою можна вважати новим кіно. Нам би хотілося, аби ця галузь розвивалась в Україні, аби тут знімали якісні серіали на рівні з європейськими та американськими». За словами пані Ярмощук, окрім лінійки показів на ОМКФ, проект «TViй серіал» містить низку освітніх проектів та захід Kiev CoProduction Meetings, який відбудеться восени в рамках форуму Kiev Media Week.

Марія Дачковська, «Детектор медіа», 18 липня 2016 року