f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Мирослава Слабошпицького у США представлятиме агент

05.08.2015

10 липня 2015 року стало відомо, що український кінорежисер Мирослав Слабошпицький уклав угоду з агентом Лі Стоббі з компанії «Lee Stobby Entertainment», що буде представляти його інтереси у США.

Про таке першим повідомило видання «The Tracking Board», що публікує інсайдерську інформацію з Голлівуду.

Мирослав Слабошпицький розповів, що тридцятилітній агент Лі Стоббі активно взявся до роботи, і тепер режисер щодня читає сценарії, які пропонують йому американські студії – як незалежні кінокомпанії, так і голлівудські мейджори.

Попри те, що частина надісланих рукописів не відзначається оригінальністю, трапляються тут і вельми майстерні роботи. Нерідко кінокомпанії спеціально відбирають для Мирослава Слабошпицького історії з урахуванням особливостей його стилю або одразу пропонують знаних голлівудських акторів на ролі.

Такий інтерес до українського режисера, безумовно, пов’язано зі світовим фестивальним успіхом його повнометражного дебюту «Плем’я» (драма отримала 43 нагороди, у тому числі три призи Каннського МКФ і премію Європейської кіноакадемії), підкріпленим американською кінопресою після виходу стрічки у місцевий кінопрокат.

Перші реакції американських колег на «Плем’я» систематизував кінокритик Дмитро Десятерик. «У рейтингу журналу «Indiewire», що складається за підсумками опитування кінокритиків, «Плем’я» посіло 9 місце з 102 балами. «The Film Stage» за інновативністю кіномови порівняв картину Слабошпицького з «Хрещеним батьком» Френсіса Форда Копполи. Авторитетне кіновидання «Vanity Fair» рекомендувало обов’язково подивитися «Плем’я» цього літа, а «Rolling Stone» назвав найбільш захоплюючим фільмом 2015: «Надзвичайно красиво ... не схоже ні на що, що ви коли-небудь бачили». «AnOther Magazine» включили «Плем’я» до списку головних революційних стрічок за всю історію кіно», – написав він у статті «Американський прорив “Племені”».

Додамо, що 17 липня кінокритик Тод Маккарті з впливового світового видання про кіно «Hollywood Reporter» визначив «Плем’я» найкращою стрічкою 2015 року, назвавши фільм «вражаючим, нервовим і шалено довершеним». А 31 липня журнал «Indiewire» віддав «Племені» третє місце з-поміж найкращих іншомовних стрічок 2015 року на думку кінокритиків.

Вельми успішною – особливо за мірками жорсткого фільму, відзнятого мовою жестів, – є й хода «Племені» в малому американському кінопрокаті. Варто зазначити, що «Плем’я» не отримувало кінопрокатного рейтингу Американської кіноасоціації, що є обов’язковою умовою для включення фільму в репертуар комерційних кінотеатрів. Прокат стрічки від початку був обмежений спеціалізованими мистецькими кінозалами.

У перший тиждень показів фільм Мирослава Слабошпицького демонстрували у Нью-Йорку. Стартувавши 17 червня 2015 року однією копією, «Плем’я» зібрало 11 тис. доларів за уїк-енд: більше з кожної копії того уїк-енду отримували лише голлівудські блокбастери «Світ Юрського періоду» і «Думками навиворіт» і незалежний американський фільм «Ночівля».

Відтоді дистриб’ютор «Drafthouse Films» розширив географію показів «Племені» на інші міста США і Канади, фільм демонстрували одночасно в 11 кінотеатрах. Станом на 30 липня 2015 року – після 44 днів у прокаті – касові збори «Племені» склали майже 107 тис. доларів. Північноамериканський прокат фільму триватиме і далі – афішу кінотеатральних показів «Племені» укладено до 7 листопада 2015 року.

Нині Мирослав Слабошпицький готується до знімання стрічки «Люксембург», дія якої відбуватиметься у Чорнобильській зоні. Фільм вироблятимуть без участі американських кінокомпаній, адже у США не виявляють особливого інтересу до фільмів неанглійською мовою. Натомість, з боку низки європейських країн – зокрема, Франції – до картини існує високий інтерес.

А втім, здійснити ко-продукцію «Люксембурга» можливо буде лише за умови, що Державне агентство України з питань кіно також підтримає виробництво стрічки, яка у грудні минулого року перемогла на Сьомому конкурсному відборі кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів. Адже без участі української сторони уся вибудована модель спільного виробництва впаде.

Сергій Васильєв