f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Той, хто вдарився головою

21.10.2015

Поряд із Мавкою у новому мультфільмі будуть Котожабик і вовкодав Надійка.

Інна Устиловська, «Україна Молода»

Компанії Animagrad та FILM.UA анонсували показ у 2017 році мультфільму «Мавка. Лісова пісня». Звісно, з’явиться осучаснена історія. І це позитивно, адже підростаюче покоління потребує нового і свіжого. А найкраще такий продукт створювати на базі традицій, сплітаючи одне з одним. Та якщо проаналізувати задум та синопсис мультфільму, розміщені на офіційному сайті проекту, на поверхню виринає низка аспектів, які змушують задуматися, чи буде хоч щось спільне в інтерпретації з відомою драмою Лесі Українки. До речі, компанії, які «народжують» мультик, мають досвід у створенні анімаційних стрічок, їхня продукція демонструється за межами України. Роботу над сценарієм довірили пітерській групі САХАР+1kg, яка працювала над російськими фільмами «Ёлки 1914» й «Джунгли», однак у етно-тематичних розробках вона є дебютантом. Проте в кошику мультиплікаційних робіт Animagrad є власна своєрідна версія поетичної казки Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила».

Проект Сергія Созановського та Ірини Костюк «Мавка. Лісова пісня» націлений на аудиторію дітей молодшого шкільного віку і всіх старших, які продовжують дивитися мультики. Бюджет стрічки — п’ять мільйонів доларів. Стиль, у якому планується виконати мультфільм, — це Дісней, із відповідною графікою, жартами, емоційними посилами тощо. «Наш час тим і відрізняється, що тепер у руках художників — світові технології, знання глобальних трендів і культурний спадок країни, в якій вони живуть. Усе це народжує нові оригінальні історії, які можуть бути цікавими, в нашому випадку, і дорослим, і дітям», — розповідає «УМ» креативний продюсер проекту Анна Єлісєєва.

«Ми зробили акцент на тому, що наш фільм «Мавка. Лісова пісня» буде створений за мотивами твору Лесі Українки і не буде його екранізацією. Відповідно, і система образів, як і в цілому концепція, зазнала змін», — каже Анна. Зрозуміло, що якщо твір створений «за мотивами», він не повинен чітко відображати зміст оригіналу. Втім чи варто спрощувати філософську драму до лав-сторі, залишаючи лише імена головних героїв та ключові епізоди?!

Із сюжету вилучать образи вірувань наших предків, зокрема Перелесника, потерчат, Того, Що Греблі Рве, Того, Що В Скалі Сидить. Цих персонажів драми-феєрії замінять на вовкодава Надійку, Котожабика (можливо, за аналогією з дивним створінням мультика про Кото-пса), та пугача Філю. Останнього автори описують на офіційному сайті мультфільму так (подаємо мовою оригіналу): «Глупый филин Филя. Подручный Лешего, еще одно его разочарование в жизни. В детстве, когда Филя был птенцом, он выпал из гнезда и ударился головой, что не могло не отразиться на его последующей жизни. Филин вырос глуповатым, взбалмошным...» Ось такі тепер «добрі і милі» герої сучасних мультфільмів, та ще й за мотивами «Лісової пісні».

На запитання про те, чи доречний такий персонаж із точки зору моралі, Анна Єлісєєва відповіла: «Філін не дурний, і ми ніде його таким не описуємо. В нього своєрідна реакція на стрес — ступор, у цьому його особливість як персонажа. Дитяча мораль і психіка — дуже тонкі матерії, ми з ними дуже обережні. І незважаючи на те, що будь-яка дитина зіштовхується з тим, що Колобка з’їдають, вовку з «Червоної Шапочки» розпорюють черево, а Івасика-Телесика взагалі саджають у піч і намагаються з’їсти, ми ніяких таких жахів не винайшли. У нашій команді працюють дитячі психологи, вони суворо слідкують за мірою допустимого для сучасних дітей». Із розумного героя зробити смішного важче, ніж із дурного, а сміх зараз — головне, навіть якщо він не надто інтелектуальний.

Як запевнила Анна Єлісєєва, мультфільм вийде трьома мовами: англійською, українською і російською.

Інна Устиловська, «Україна Молода», 14 жовтня 2015 року, №133

22 травня, середа, Малий зал Рада ветеранів НСКУ «Шлях до творчих вершин» Вітання ювілярів

21 травня, вівторок, Синій зал ВЕЧІР ПАМ’ЯТІ «ОЛЕКСАНДР АСКОЛЬДОВ. НЕВІДОМЕ…»

20 травня, понеділок, Синій зал НАШ ІЛЮЗІОН