f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Кіно та гроші. На чому заробляє Каннський кінофестиваль?

30.05.2016

Катерина Сліпченко, Zaxid.net

Кіно у Франції – справа державна. Країна не лише фінансує фільми, але і дає гроші на кінофестивалі. І звичайно лідер, Каннський фестиваль, так само отримує гроші від держави. Загальний фестивальний бюджет  складає приблизно €20 млн.

Як зазначено на сайті фестивалю, половина цих коштів надходить з державних фондів через Міністерство культури (Національний центр кінематографії), з бюджету міста і від органів місцевого самоврядування (Ради регіону Прованс-Альпи-Лазурний берег та Генеральної ради департаменту Приморських Альп).

Додаткове фінансування надходить від професійних спілок та офіційних партнерів. Серед п'ятнадцяти спонсорів – компанії AirFrance, Canal+, Chopard (саме ця фірма виготовляє знамениту «Золоту пальмову гілку»), L'Oreal Paris, Renault, HP, Master Card, Kering, Nespresso та інші.

Проте основний дохід фестивалю приносить кіноринок: тут продають і купують фільми, їх проекти та ідеї, домовляються про копродукцію.

Поки в основних фестивальних залах на вершині червоних сходів панує переважно авторське кіно, у підвалах палацу, на кіноринку представлені картини найрізноманітніші: фільми жахів, бойвики, мелодрами тощо. Ну і авторське кіно, звичайно, так само.

Акредитація на ринок платна: з урахуванням податків від €307,2 на ранніх термінах реєстрації до €399 при реєстрації на місці. А ще платити тут потрібно за все. Оренда стенду обійдеться в суму від €4590 за перші 9 кв.м (кожен додатковий квадратний метр – €299) до €6425 (кожен додатковий квадратний метр – €449). Ціна залежить від розташування стенду.

Втім, заплативши ці гроші, можна отримати чимало послуг. Це і стандартна конструкція, і меблі, і все обслуговування приміщення. А також три акредитаційних бейджа на ринок, представлення компанії в офіційному каталозі, кишеньковому гіді, на карті ринку, сайті Marché du Film.

На ринку проходить більше 1450 показів фільмів в 34 залах. Найдешевший сеанс обійдеться компанії в €367 (але подивитися стрічку зможуть всього 19 осіб). Найдорожчий – в €1330 (побачать картину 246 осіб). Причому мова йде про фільм тривалістю до 110 хвилин. Додатковий час (до 140 хвилин) тут оцінюють в 25% від вартості сеансу. Щоб продемонструвати ще довшу стрічку, потрібно бронювати два сеанса поспіль. Документальні роботи показують в приміщенні Doc Corner за €200.

Публікація про компанію в основному гіді-довіднику буде коштувати від €2950. Стільки ж необхідно віддати і за The Pocket Guide зі списком показів, описом фільмів тощо. Потрапити у щоденну брошуру з розкладом картин – €1200. Перераховувати можна нескінченно. Вартість банера на головній сторінці офіційного сайту Marché du Film починається від €900 на тиждень. Існують і різноманітні пакети послуг (максимум – €16,4 тис).

А от для фільму, особливо некомерційного, участь у фестивалі як правило означає значне збільшення прибутків. Наприклад, фільм «4 місяці, 3 тижні і 2 дні» нікому до цього не відомого румуна Крістіана Мунджіу, отримавши «Золоту пальмову гілку» Каннського кінофестивалю, при бюджеті €600 тис. зібрав у прокаті понад $9 млн.

Як правило навіть включення фільму у програму означає, що ціна на нього зростає. Але це стосується саме фестивалю, де фільми відбирають спеціальні люди. Варто нагадати, що покази фільмів на кіноринку, навіть якщо він розташований у Палаці фестивалів на Круазетт, не означають, що фільм взяв участь у Каннському фестивалі.

Катерина Сліпченко, Zaxid.net, 18 травня 2016 року

19 вересня 2019 року. Червоний зал Будинку кіно. Художній фільм "БЛУКАЮЧА ЗЕМЛЯ" (Китай, 2019 рік) НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КІНЕМАТОГРАФІСТІВ УКРАЇНИ та CHINA FILM CO.,LTD,ЗА ПІДТРИМКИ ПОСОЛЬСТВА КНР В УКРАЇНІ

Будинок кіно НСКУ. Оренда Червоного залу. Червоний зал - 670 місць генеральний менеджер Олена Лебедь 067 329 08 05

ОРЕНДА ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ ПЕРЕЛІК ОФІСНИХ ПРИМІЩЕНЬ БУДИНКУ КІНО НСКУ