f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

DZIDZIO вам у хату

01.09.2017

29 серпня 2017 року в столичному кінотеатрі «Оскар» у «Гуллівері» відбулася гучна і весела прем’єра комедії «DZIDZIO Контрабас». Стрічка розповідає про перевдягнутих у священників горе-контрабандистів, які намагаються перевезти цигарки з України в Польщу, та виходить у широкий прокат 31 серпня 2017 року. Подаємо репортаж Галини Петренко, «Детектор медіа».

На відміну від прем’єр деяких інших українських фільмів, на цій не було політиків (ну, майже не було: прийшов Дмитро Добродомов). Зате зібралося чимало кіно- та телепродюсерів: я помітила Сергія Созановського (Film.ua Group), Олексія Гончаренка (Friends Production), Максима Асадчего (Pronto Film), Володимира Яценка (LimeLite) та інших. Причому гості не просто прийшли на прем’єру, але й досиділи до кінця фільму та не поспішали розходитися після його завершення – погодьтеся, навіть «Телетріумф» не може похвалитися такою увагою.

«DZIDZIO Контрабас» вироблений Solar Media Entertainment, телеканалом «Сонце» і DZIDZIO Film та має двох генеральних продюсерів – Сергія Лавренюка і Михайла Хому, відомого як DZIDZIO. Обидва продюсери – люди з міцною комерційною жилкою. Для Сергія Лавренюка це вже третя випущена повнометражна картина за півтора роки. Дві попередні – #SelfieParty режисера Любомира Левицького та «Лагідна» Сергія Лозниці. Нині він знову ж таки з Любомиром Левицьким працює над фільмом «Егрегор», вперше для себе – з залученням українського державного фінансування. DZIDZIO ж є популярним співаком та шоуменом. Він теж має дещо спільне з Любомиром Левицьким: режисер зняв кліп на пісню DZIDZIO «108». Він же мав бути і режисером «DZIDZIO Контрабасу», але не склалося: як розповідали нам продюсери, через погодні умови зйомки перенесли з осені 2016-го на весну 2017 року. Зміна графіку зйомок потягла за собою двократну заміну режисера. Цікаво, що протягом вимушеного простою в роботі над фільмом DZIDZIO встиг зняти кліп на пісню «Банда-банда», присвячену тій самій темі, що й кінокартина – контрабанді цигарок. Його знімали інший продакшн та режисер, ніж фільм. До саундтреку стрічки ця пісня не увійшла.

Прокат «DZIDZIO Контрабасу» в Україні забезпечує компанія UFD, мова про більше як 150 кінотеатрів. Також фільм покажуть на Міжнародному кінофестивалі в Торонто з метою зацікавити ним прокатників за межами України – перш за все, в країнах із великою українською діаспорою. А в Італії прокат уже запланований на лютий 2018 року.

Можна було б припустити, що телеглядачам «DZIDZIO Контрабас» покаже «Сонце», але ні: телевізійні права на фільм поки не продані. Генеральним медіапартнером «DZIDZIO Контрабасу» є радіостанція «Хіт FM», позивні якої звучать у фільмі кілька разів. Іншого явного продакт плейсменту у стрічці помічено не було.

DZIDZIO просто обожнюють діти. Вважайте, що ви нічого не знаєте про ажіотаж, якщо не бачили, як на прем’єрі діти прагнули сфотографуватися зі співаком. Так що дату старту прокату обрано вдало: школярі якраз повернулися з літніх канікул.

Щодо дорослих, то як свідчить прем’єра, багато хто оцінив жарти фільму.

Хоча як на мій смак, то в картині, може, й забагато «туалетного гумору».

Фільм знімали дуже швидко і все підказує, що коштував він недорого. Про подробиці зйомок та комерційної долі фільму я вирішила розпитати Сергія Лавренюка. Наша розмова почалася з того, що він познайомив мене зі своїм сином:

– Ви вже бачили фільм? Ні? Коли будете дивитися, то побачите, що роль одного з молодих поліцейських зіграв мій старший син. Там будуть смішні моменти. Ви його побачите, впізнаєте.

– Це епізодична роль?

– Так, звісно. Він не професійний актор, студент. Його більше цікавить економіка, бізнес. Тому це більше як розвага, для сміху.

– Вибачте, може, за безтактне запитання: а Олена Лавренюк (виконавиця головної жіночої ролі в фільмі. – ДМ) – це ваша дружина?

– Так, Олена Лавренюк – це моя дружина. А чому це безтактне запитання? Вона акторка театру та кіно і в шоу-бізнесі раніше, ніж я. Вона грає і з Адою Роговцевою, і 9 вересня буде чергова прем’єра в Театрі на Лівому березі. У неї багато й кіноробіт. Можливо, вона не така відома, як люди, які були в телевізорі та відомі завдяки серіалам, але вона акторка. Тому запитання, пов’язані з тим, що я раптом зняв свою дружину, не є безтактними (насправді уважний глядач помітить у цьому фільмі й самого Сергія Лавренюка. – ДМ).

– Просто вам пощастило з дружиною? (сміється. – ДМ)

– Так, мені пощастило з дружиною. А їй, мабуть, зі мною (сміється. – ДМ).

– Це ваш третій уже завершений фільм і другий за ліком, який виходить у широкий прокат (старт показу «Лагідної» запланований на 12 жовтня. – ДМ). Чому знову комедія?

– На моє глибоке переконання, касове кіно в Україні може бути тільки комедією. Вся решта – це не про гроші, це дещо про інші задачі: можливо, якийсь арт-хаус, фестивальне кіно. Але якщо говорити про пристойний бокс-офіс, то це тільки комедія.

– Але ж «Егрегор» – це вже не комедія.

– Ні. Але він і не розрахований виключно на територію України. Це міжнародна робота, в якій будуть задіяні продюсери й з Британії, і з Ізраїлю. Тому це, скоріше за все, буде європейська картина.

– З «Егрегором» усе без змін? Прокат плануєте на кінець 2018 року?

– Так, ми розраховуємо, що закінчимо його до кінця 2018-го.

Просто на цих словах Сергія Лавренюка викликали на сцену представляти фільм, а я тим часом поставила кілька запитань режисеру стрічки Олегу Борщевському:

– Олеже, якою має бути сучасна українська комедія?

– У нас є чітке переконання в тому, що комедія має розважати. Вона не повинна моралізаторствувати, кривлятися, в ній не має бути нічого неприродного. Ми прагнули бути близькими до народу, намагалися жартувати на зрозумілі теми і не бути зарозумілими. Основна місія комедії – розважати. Який ключ знайдуть режисери та сценаристи – тут уже немає якогось особливого правила.

– Ви третій за ліком режисер, який заявлявся для цього фільму. Що в цій стрічці є особисто від вас?

– Це моя режисура, фільм вийшов під моїм режисерським керівництвом. Що міг – те і вніс.

Ми разом робили цей фільм, від початку до кінця. Міша (DZIDZIO. – ДМ) – автор ідеї, початкового сюжету, він головний герой, імпровізував на майданчику. Моя задача часто була – спрямовувати, брати найкраще, привносити своє, намагатися, щоб ми були в таймінгу і вчасно здали фільм.

Відповідальність лежала на всій команді. Кожен відповідав за своє. Багато що для планування робили продюсери, щоб фільм не вибивався з графіку і щоб усе, що задумано, було зроблено.

Оскільки дійсно сценарій писався ще до мене, то багато чого було зроблено просто завдяки ретельній підготовці, передпродакшну. Скажімо так: мені пощастило.

– Кажуть, знімали дуже швидко: безпосередньо на зйомки пішло два тижні?

– 14 знімальних днів і дві місяці постпродакшну.

– Це дуже швидко? Добре? Стандартно?

– Це на межі екстриму.

Щоби ще краще уявити атмосферу прем’єри – подивіться наш відеорепортаж:

А потім – сходіть на фільм. Цікаво, чи сподобається його гумор вам.

Світлина Володимира Шурубури

Галина Петренко, «Детектор медіа», 31 серпня 2017 року

26 листопада, неділя, Червоний зал Повнометражний анімаційний фільм «ЖИТТЯ КАБАЧКА»

23-26 листопада, четвер-неділя XXIV Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів «КРОК-2017: у рідній гавані»

7-9 листопада, четвер-субота, Червоний зал «Сучасна анімація - досягнення, проблеми, перспективи»