f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини

Держкіно отримало кошти з прокату фільмів «Поводир», «Незламна» і «Плем'я»

08.09.2015

Продюсери фільму «Незламна» почали перераховувати Державному агентству України з питань кіно кошти, що надходять від кінотеатрального прокату стрічки, повідомило Держкіно.

13 серпня 2015 року компанія-виробник, якій Держкіно передало право на використання своєї частки у фільмі, здійснила перший платіж і перерахувала Держкіно 1,5 млн. гривень.

«Незламна» – психологічний байопік про відомого снайпера часів Другої світової війни українку Людмилу Павліченко. Режисер «Незламної» – Сергій Мокрицький, продюсером виступив Єгор Олесов.

«На сьогоднішній день ми відчуваємо готовність українського глядача дивитися наше кіно, це підтвердив кінотеатральний успіх фільму «Незламна». Проте, враховуючи незначний розмір внутрішнього ринку, необхідна участь держави у фінансуванні українських фільмів. Приємно пересвідчуватись, що традиція упередженості українського глядача щодо національного продукту відходить у минуле», – зазначив голова Держкіно Пилип Іллєнко.

«Нам вдалося продемонструвати, що глядацьке українське кіно може бути як комерційно успішним в кінотеатральному прокаті, так і показувати дуже хороші рейтинги на ТБ. Хочу також відзначити, що компанія Film.UA Group (ініціатива #КіноКраїна) продовжить і далі активно сприяти розвитку вітчизняної кіноіндустрії», – сказав продюсер фільму Єгор Олесов.

У поширеному з нагоди перерахування коштів повідомленні Film.UA Group, цитованому «Телекритикою», ініціативна група #КіноКраїна також нагадала, що готова завершити виробництво фільмів, які не отримали в повному обсязі фінансування Держкіно та лишилися незавершеними. «На сьогоднішній день #КіноКраїна так і не отримала жодної заявки», – повідомили представники ініціативної групи.

Бюджет україно-російського фільму «Незламна» склав 5 млн. доларів (близько 80% коштів вклала Україна, 20% – Росія). Розмір державної фінансової підтримки фільму склав 12,7 млн. гривень.

В українському прокаті збори «Незламної» склали 14 млн. гривень. Збори фільму в Росії – 7,6 млн. доларів.

На сьогодні найбільшу суму від прокату фільму, створеного за часткової або повної державної фінансової підтримки, Держкіно перерахували продюсери «Поводиря» Олеся Саніна. Вона склала 2,36 млн. гривень.

«Ці кошти акумулюються на спеціальному рахунку Держкіно і використовуються на проведення заходів із промоції та популяризації українських фільмів як в Україні, так і за її межами», – прокоментував платіж голова Держкіно Пилип Іллєнко у Фейсбук.

28 серпня 2015 року під час круглого столу «Чому українські режисери знаходять гроші, але не знаходять глядачів» він зазначив, що завдяки коштам від прокату «Поводиря» план наповнення спеціального рахунку Держкіно на 2015 рік було перевиконано вже у січні, а тепер, завдяки платежу продюсерів «Незламної», на рахунку акумульовано вже «якісь фантастичні кошти».

Долучилися до наповнення спеціального рахунку Держкіно і продюсери «Племені» Мирослава Слабошпицького. Нагадаємо, що український кінопрокат мистецької стрічки приніс близько 380 тис. гривень. Натомість, фільм отримав успіх за межами вітчизни. Його було продано до кінопрокату у чотири десятка країн.

Станом на липень 2015 року на спеціальний рахунок Держкіно з прокату «Племені» було перераховано 571 тис. гривень. І, судячи з усього, це був не останній платіж. 17 червня 2015 року стрічка Мирослава Слабошпицького вийшла у кінопрокат у США. Тут, на 3 вересня 2015 року, її збори склали 145 тис. доларів. Прокат триває.

Також світова дистрибуція «Племені» відбувається і на Інтернет-платформах. Зокрема, у своєму он-лайн кінотеатрі, що спеціалізується на поширенні авторського кіно, фільм пропонує подивитися Британський кіноінститут.

Скоріше за все, на спеціальний рахунок Держкіно надійдуть і певні кошти з прокату анімаційної стрічки «Бабай» Марини Медвідь, що в Україні заробила майже 2 млн. гривень, а також мала дистрибуцію в Росії, де її збори становили 23 тис. доларів. 

Варто зазначити, що у попередні роки наповнення спеціального рахунку коштами з кінопрокату українських стрічок було незрівнянно меншим і становило максимум декілька десятків тисяч гривень з фільму, у випадку якщо доходи з прокату були.

Сергій Васильєв