f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини

Український інститут продовжує розповідати про документальні фільми проєкту ARTE Generation Ukraine

23.03.2024

Ukrainian Institute - Український інститут Ukrainian Institute - Український інститут продовжує розповідати про документальні фільми проєкту ARTE Generation Ukraine, партнером якого є Український інститут. Картини були зняті після повномасштабного вторгнення і розказують про досвід переживання війни.

«День як день», реж. Роман Блажан, прод. Роман Блажан, Крістілла Гійяр-Кан, ARTE France Навесні 2022 року росіяни окупували село Ягідне на півночі України і тримали місцевих жителів в нелюдських умовах полону: без вентиляції, без кисню, без води, без можливості випрямити ноги, у повній темряві. Їжу їм давали раз на день. За майже місяць полону в підвалі померло 10 людей. Через рік після подій село пвертається до життя. Хтось намагається забути травматичний досвід, інші ж люди постійно повертаються до спогадів.

«Щоденник іншої людини», реж. Олександр Ткаченко, прод. Ілля Гладштейн, BR/ARTE «Док» — цифровий художник, фільмейкер, пацифіст і вегетаріанець. Останні роки Док жив у селі де будував екопоселення, співав мантри, та займався цифровим мистецтвом, доки не отримав повідомлення з військкомату і потрапив в один з найнебезпечніших армійських підрозділів — до розвідки десанту. Підрозділ потрапляє у запеклий бій, на «нульову позицію». Вибухи, ночі в окопах, десятки поранених, загиблих, яких потрібно евакуювати, втрата близьких, зустріч з ворогом — наскільки це може бути травматичним для творчої натури?

Блаженні», реж. Андрій Лисецький, прод. Геннадій Кофман, Ольга Бесхмельниціна, Улдіс Секуліс, Ерік Вінкер, MDR/Arte Чотири молодих українці зі світу мистецтва несподівано потрапляють у світ війни. 24 лютого їхнє життя кардинально змінилось. Перед ними постало питання, яке в Європі не обговорювалось вже протягом кількох поколінь — яка роль митця під час війни? У фільмі чергуватимуться історії художників, кожен з яких шукає відповідь на це питання у власний спосіб.

«Nukemailing», реж. Павло Черепін, сцен. Антон Базелінський, прод. Єгор Олесов, Катерина Мізіна, Heroes Docs, DOCDAYS Productions GmbH, RBB /ARTE/DW Фільм послідовно розповідає про глобальну проблему, пов'язану з систематичною реалізацією Росією стратегії ядерного тероризму. Поєднавши безліч відео архівів ядерної історії України й світу та інтерв'ю з експертами і очевидцями сучасних подій фільм досліджує, як ядерна енергетика стала небезпечною грою в руках таких держав, як Росія. У центрі уваги – цивільна ядерна інфраструктура та її вразливість до атак, а також глобальна загроза ядерної зброї.

«Окуповані» (робоча назва), реж. Тетяна Ганжа, Зоя Фольк, прод. Оксана Іванців, Зоя Фольк, Регіна Мар’яновська-Давідзон Фільм складається з трьох новел, що розповідають історії жінок з України, Боснії та Німеччини, що пережили сексуальне насилля у війнах у 20-му та 21-му століттях під час окупації їхніх міст. В стрічці показано шлях жінок від травми до зцілення та спостерігаємо як у пошуку справедливості вони повертають собі силу та гідність. Після фестивальних прем’єр ці фільми показуватимуть в ефірі популярної франко-німецької медіа платформи ARTE. Generation Ukraine — це проєкт франко-німецької медіа платформи ARTE у співпраці з ARTE France, ARTE G.E.I.E, ARTE Germany, French Ministry for Europe and Foreign Affairs, Goethe-Institut, Council of Europe, телеканали BR, MDR, RBB, SWR, 2DF, Європейською асоціацією документального кіно, Doc Society.